18 Mart 2010 Perşembe

Odunum ben

Evet haftada 27 saat derse giriyorum, evet fiziksel olarak bitmiş durumdayım, ve evet öğrencilerin bir kısmı yüksek oranda zihinsel engelli gibi davranıyor. Ama bunların hiçbiri, hiç haketmeyen bir öğrencinin kalbini kırmama neden olamaz.
Birikti, birikti, birikti, haftanın başından beri 187. kez aynı soru ile karşılaşınca "DAHA ÖNCE ÖĞRETTİM YA" diye o nemrut suratımla höykürdüm kıza. Üstelik de her nasıl oluyorsa etrafta binlerce yüzsüz, laçka, saygısız ve beyinsiz dururken gidip en mazum, en sessiz, en gurulu ve en gayretlisini bul. Ama bu ilk değil. Tez uygulamasında da benzer bir olay yaşadım. Sonra da kahroluyorum, uzun süre kendime gelemiyorum. Hadi bu vicdan bana müstehak ama onun hiç günahı yoktu....Ben her zaman olduğu gibi bu konuyu genellemeye, tekerrürden teorem yaratmaya meyilliyim. Ama ortadaki gerçek yadsınamaz, hayat bütün haksızlıkları haketmeyenlere yapmaya and içmiş sanki ben ne yapayım :((




2 yorum:

s dedi ki...

ooof ooff ben de yapıyorum bunu bazen. benziyoruz ya senle, bunu yapışını da, sonraki azabını da adım gibi biliyorum. geçen hafta sınıfta benzer bir olay yaşadım, sınıf beni delirtmişti ve o an ben de hak etmeyen kızın birine bağırdım. O kadar efendi olduğu için hemen suratı düştü, sesi kesildi, hatta zannımca gözleri doldu. derse döndüm,2 cümle daha konuştuktan sonra, kendimi asla affetmeyeceğimi kavradım. gözlerinin içine baktım, "asma suratını" dedim, yanına gidip yanagindan öptüm :) özür dilerim dedim, "tabii ki sözlerin benim icin onemli ama sınıftan o kadar ses cikiyordu ki sana patladim" dedim. tabii sınıftan biz de opucuk isteriz gibi sesler yukseldi, guldum ve opucugu herkese vermeyecegimi soyleyip derse devam ettim. haa sicarken benziyoruz, ama temizlerken benzemiyoruz biliyorum. bu senlik bir hareket degil, ama belki de olmali :) cunku ben sadece 2 dakika azap cektim, sense ohoo...

Gonca dedi ki...

Ayyynennn. Ama ben heralde iki parçaya bölünsem de senin yaptığını yapamam. Bende o tür sıcak davranışlar, özürler eyreti durur. Bunun yerine belki biraz daha kontrollü davranmaya çalışmak daha kolay olabilir benim adıma :) Bir de neyaptım beğenirsin. Yarım saat sonra gittim yanına, ben gelince gözleri doldu yine, çok yorgunum, fazla derse giriyorum, anlayın beni de canım aaaa dedim. Kendi kendime içimden "geber" derken. Odunum işte, yalan değil, boşuna başlık atmıyorum...

2022'ye not

 2022'de aldığım en güzel karar "hayatıma giren herkese kapıyı çıplak açmamak" oldu.