15 Aralık 2008 Pazartesi

Ne dediğini bilmek

Bu aralar çeyiz meyiz derdine düştüm de anneme soruyorum bana şu küs yastıklardan yaptırsana bikaç tane falan diye. Neyse efendim konuşurken ağzınızdan çıkan kelime kulağınıza yabancı geliverir ya işte öyle tekrar ettim küs yastık, küs yastık diye. Küs sıfatını yastık için kullanırken hiç gerçek anlamıyla düşünmemiştim. Birdenbire bir ışık yandı. Sordum doğru da tahmin etmişim. Eskiler hep böyle uzun tek parça halinde yastıklar kullanır. Kızların çeyizinde de o tek parça uzun yastıkların yanında bir de ayrı ayrı iki dikdörtgen yastık bulunur. Bunlar efendim karı-koca küsünce ayrı ayrı yatmaları için özel olarak tasarlanmışmış adına da o yüzden küs yastık denmişmiş. 30 sene küs yastıkta yattım kime küstüğümü bilmeden. Yanlızlık bir çeşit küslük zannediliyor çünkü annem benim yastığıma da küs yastık diyordu küçükken.

Hiç yorum yok:

2022'ye not

 2022'de aldığım en güzel karar "hayatıma giren herkese kapıyı çıplak açmamak" oldu.